HTML

az élet álom az élet álom az élet álom az élet...

álom és valóság határán történik minden: szubjektív naplóm Calderon után szabadon...

Friss topikok

6. Keserű méz

2010.12.06. 22:45 giorgio.nane

   A film a "nagy tanító" kategóriába sorolható, hiszen azt firtatja meddig szabad elmennünk az életünkben, a szenvedélyeinkben. Polanski nem kisebb feladatot vállal, mint bemutatni az elszabaduló poklot. Ezáltal eltűnődhetünk, hogy mennyit is szabad.
  A tengeren hánykolódó hajó szimbólum is, toposzai is tetszetősek:Párizs pl. A jó művész feltételezésem szerint egyfajta időtlenségbe is exponál. Nemrég láttam a filmet, és beleborzongtam, azóta is töprengek és méregetem magam, életem.
 
   Kicsit sajnálom is azokat az embereket, akiket elkerülnek a szenvedélyek: mennyi van ilyen. Nincs nagyobb szerencsétlenség, mint unalmas, egyhangú, sivár életekre eltékozolni azt az időt aminek a végét nem tudjuk, a befejezését sem láthatjuk.

Szólj hozzá! · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://giorgionane.blog.hu/api/trackback/id/tr452498319

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szellem a gépben (Roman Polanski: Szellemíró, 2010) 2010.12.19. 10:26:10

A tizenkilencedik század végére a britek az ismert világ minden részébe eljutottak. Én meg már megírtam a sötét foltból, táguló-szűkölő fellegváram repedt kis bürójából, hogy aki Polanskit bántja, magát az Istent bántja, és nem örül neki, annyit ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása