Mindkét Kliegl: Mama és a New York-i gyár egyidőben élte fénykorát. Mama képe boldog házassága budafoki éveiben készült. Három gyermeke közül a középső: Apám.
Az Anton és John Kliegl által alapított GYÁR ekkorra már túlélte Broadway korszakának első két évtizedét. Los Angeles-i lerakatuk látta el a hollywoodi stúdiókat. Az álom amelyet szépapánk álmodott megvalósult: az élet álom, az élet álom, az élet álom.
(Menjen Kliegl Uram találmányival Londonba, New Yorkba, mondta Széchenyi. Kliegl válasza "a szív szava nem engedi" volt.)
Gyerekkorom óta falom a filmeket.
Mennyit láttam? Több tucatot? Százakat? Ezreket?
Mindent megnézek, nemegyet sokadszor.
Nem szégyellem, a végetérhetetlen szappanoperák készítésének "titkai" is érdekelnek:
miért hisznek korcsnak? miért oly együgyű, és infantilis az ember?
Mégis mitől jó egy film?
Hallom a vetítőgép surrogását: kicsi iskolánk hétvégi ünnepeit. Pereg a film, pereg a film, ó boldog gyermekkor...
321WEST 50th St. N.Y.C. Mama/Digi (Kliegl Erzsébet)
Íme az első Broodway Kliegl-produkciók listája (1902-1917),
majd ezeket követte Hollywoodban az első Ben Hur, és a "Wizard of Oz" (lighting design:The Kliegl Bros):